Veel gestelde vragen

.

1.   Heb ik een account nodig?
2.   Hoe kan ik betalen?
3.   Wat kost een IDeal betaling?
4.   Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven?

5.   Als ik vandaag een container huur, kan de container dan dezelfde dag nog geleverd worden?
6.   Kan ik alles in een hout/puin container gooien?
7.   Ik wil mijn container laten wisselen. Hoe moet ik dat doen?
8.   Mijn container is nog niet geleverd of is niet juist volgens afspraak.
9.   De container die ik besteld heb, is eigenlijk te klein. Wat moet ik doen?
10. Kan ik de dag van levering nog veranderen?
11. Moet ik extra kosten betalen wegens verboden materialen in mijn container?
12. Wat gebeurd er als er een afwijkende lading in de container zit?
13. Kan ik mijn koelkast of vriezer in de container gooien?
14. Leveren jullie de container ook op zaterdag?
15. De politie of gemeente eist dat de container direct wordt opgehaald. Wat moet ik doen?
16. Kan de container in heel Nederland geplaatst worden?
17. Hoe kan ik mijn container laten ophalen?
18. Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?
19. Tot hoe hoog mag de container worden beladen?
20. Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?
21. Wie is er verantwoordelijk voor de container?
22. Mag ik ook zand of grond in de container gooien van gemengd bouw en sloopafval?
23. Hoeveel zand/grond mag er in de container voor schoonpuin zitten?
24. Kan ik ook stortkokers, dekzeil of een oploopplank bij de container bestellen?
25. Hoeveel sloten heb ik nodig voor een afsluitbare container?
26. Staat uw vraag er niet bij?

 

1.   Heb ik een account nodig?
Nee, een account is niet nodig op bakkie.nl wanneer u met iDeal betaald.

2.   Hoe kan ik betalen?
Ideal U kunt  betalen met iDeal, veilig via uw eigen bank. iDeal wordt op dit moment ondersteund door de volgende banken:

Rabobank
Abn Amro Bank
Fortis
Friesland Bank
ING
SNS Bank
ASN Bank
SNS Regio Bank
Triodos Bank
Kijk op www.ideal.nl voor meer informatie over deze dienst.

3.   Wat kost een IDeal betaling?
Niets, de kosten zijn voor onze rekening.

4.   Kan ik voor het leveren van de afvalcontainer een specifieke tijd aangeven?
U kunt bij ons een voorkeur van tijd aangeven, in de ochtend of in de middag. In de ochtend is dat van 07.00 uur t/m 12.00 uur en in de middag kan dat tussen 12.30 uur en 17.00 uur. Indien u een tijdstip wilt afspreken, streven wij ernaar om dit uit te voeren. LET OP! Wij hebben te maken met planningen en verkeersdrukte en kunnen daarom geen garantie van tijdstip geven. Wel kunnen wij van te voren contact met u opnemen zodat u weet dat wij onderweg zijn. Zet uw eventuele voorkeur voor een tijdstip en een telefoonnummer, als u gebeld wilt worden, in de extra informatie van het bestelformulier, zodat onze planners hier rekening mee kunnen houden.

5.   Als ik vandaag een container huur, kan de container dan dezelfde dag nog geleverd worden?
Nee, onze planningen worden gemaakt voor de volgende dag. Daarom is het niet mogelijk dezelfde dag nog een container te leveren. Indien u voor 16.00 uur besteld, kunnen wij de volgende dag uw container leveren.

6.   Kan ik alles in een hout/puin container gooien?
Ja dat is mogelijk. Wel moet u dat dan eerst kenbaar maken bij onze klantenservice via een e-mail met vermelding van uw ordernummer en wij mailen u een factuur zodat u het verschil kunt bijbetalen.
LET OP! Als u het niet van te voren kenbaar maakt blijft de container staan en worden er extra transportkosten berekend.

7.   Ik wil mijn container laten wisselen. Hoe moet ik dat doen?
U kunt de container laten wisselen door het ophaalformulier, welke u per mail toegestuurd heeft gekregen, retour te sturen en daarop kunt u dan aangeven dat het gaat om het wisselen van de container. Tevens besteld u dan op de site een nieuwe container en geeft op het bestelformulier nogmaals aan dat het om het wisselen van de container gaat. Heeft u geen email ontvangen? Wellicht is deze dan in uw spam map/ongewenste post terecht gekomen.

8.   Mijn container is nog niet geleverd of is niet juist volgens afspraak.
Controleer eerst de gegevens van uw bestelling. Dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice via email of per telefoon, dan kunnen wij kijken waar de chauffeur zich bevindt of andere misverstanden oplossen.

9.   De container die ik besteld heb, is eigenlijk te klein. Wat moet ik doen?
Wij adviseren u de bestelde container vol te maken en daarna een aanvulcontainer te bestellen via de site. Na het vullen van de container kunt u inschatten welke aanvullende container u denkt nodig te hebben.

10. Kan ik de dag van levering nog veranderen?
Ja. U kunt de verandering per email bevestigen. Bij ontvangst van de email, wijzigen wij de datum van levering. Dit dient u te doen 48 uur voor de bestaande datum van de levering.

11. Moet ik extra kosten betalen wegens verboden materialen in mijn container?
Wanneer u achteraf in overtreding bent, ontvangt u per mail de reden van de overtreding. In de email zal dan ook een boetebedrag staan. Ook wordt er een tevergeefse rit berekend. Uw container wordt namelijk niet geleegd met verboden materialen erin. Wij verwachten dat u het boetebedrag binnen 7 dagen betaalt. Bij het niet betalen van het boetebedrag wordt er een incassoprocedure opgestart.
Let op! Containers waar asbesthoudend/asbestgelijkend materiaal in wordt gevonden moeten wettelijk verplicht op speciale wijze verwerkt worden, waardoor boetes hoog kunnen zijn.

12. Wat gebeurd er als er een afwijkende lading in de container zit?
Na overleg met de keurmeester wordt er een boetebedrag vastgesteld. Dit bedrag bestaat uit de kosten voor de speciale verwerking.

13. Kan ik mijn koelkast of vriezer in de container gooien?
Nee. Wij raden u aan uw koelkast of vriezer zelf bij de gemeente te brengen, of aan te melden, zodat ze uw koelkast of vriezer komen halen. Vaak is deze dienst gratis via de gemeente.

14. Leveren jullie de container ook op zaterdag?
Nee. De containers worden alleen op werkdagen, maandag t/m vrijdag, geleverd of opgehaald.

15. De politie of gemeente eist dat de container direct wordt opgehaald. Wat moet ik doen?
U bent zelf verantwoordelijk voor een vergunning bij uw gemeente. Indien uw container verplaatst moet worden berekenen wij eenmalige transportkosten.
Bij het verwijderen van de container in opdracht van uw gemeente en/of politie bent u het gehele orderbedrag kwijt, ook als de container niet of half gevuld is. Tevens komen er extra transportkosten bij.

16. Kan de container in heel Nederland geplaatst worden?
Ja. Wij leveren in heel Nederland voor dezelfde prijs. (vandaag bestellen voor 16.00 uur, volgende werkdag geleverd).

17. Hoe kan ik mijn container laten ophalen?
Dit kunt u doen door de link 'afvalcontainer ophaalformulier' aan te klikken die u bij uw online factuur in de mailbox heeft gekregen. Daar kunt u een vinkje geven in het hokje van de op te halen container. Door het kalendericoontje aan te klikken kunt u een ophaaldatum aangeven. Let op! dit is een indicatiedatum. U kunt het ophaalfomulier dan verzenden. Heeft u geen bevestiging ontvangen? Kijkt u dan even in uw spam map.  

18. Hoeveel plek dien ik vrij te houden voor het plaatsen van de container?
U moet er rekening mee houden dat het plaatsen van de container 3 autoparkeerplaatsen in beslag neemt. Dit is voor de vrachtwagen die achterwaarts de container rechtuit moet neerzetten en ophalen. De container zelf neemt een ruimte van één parkeerplaats in.
Voor een 15 m3 container zijn dat 6 parkeerplaatsen die vrij moeten zijn bij het plaatsen en neemt 2 parkeerplaatsen in beslag.

19. Tot hoe hoog mag de container worden beladen?
De container mag maximaal 20 cm boven de rand van de container worden beladen en wel zo dat de vracht goed klem en veilig in de container blijft tijdens het transport. Verkeersveiligheid staat hoog bij ons in het vaandel, dus als de chauffeur ter plekke een te hoog beladen container constateert zijn wij gedwongen deze te laten staan en worden er extra kosten in rekening gebracht als wij opnieuw moeten komen om de container op te halen.

20. Moet ik aanwezig zijn bij het plaatsen of ophalen van de container?
Nee. Als u van te voren aangeeft bij de bestelling middels het opmerking formulier waar u de container precies geplaatst wilt hebben, zal de chauffeur deze daar plaatsen. Wel dient u telefonisch bereikbaar te zijn op het telefoonnummer dat u opgeeft bij uw bestelling als zich onverhoopt toch een probleem voordoet.

21. Wie is er verantwoordelijk voor de container?
U bent als opdrachtgever verantwoordelijk voor de geplaatste container. In geval van schade aan de container door brand, ernstige schade aan de container zelf, op last van de gemeente, (milieu)politie of brandweer komen voor uw rekening. Tevens dient u ten alle tijden bij het plaatsen en ophalen van de container te zorgen dat de container vrij staat. Kan de container niet worden geplaatst of worden opgehaald, dan zullen er extra transportkosten in rekening gebracht voor de zgn. loze rit.

22. Mag ik ook zand of grond in de container gooien van gemengd bouw en sloopafval?
Nee. Deze moet apart worden afgevoerd in een container die geschikt is voor zand of grond. Bij de container voor gemengd bouw en sloopafval mag maximaal 10% zand of grond zitten. Komt u boven de 10% of andere vervuiling, dan dient u de extra verwerkings kosten apart bij te betalen. Graszoden of een beetje boomwortels is geen probleem als dit zit vermengd door de grond/zand container.

23. Hoeveel zand/grond mag er in de container voor schoonpuin zitten?
Maximaal 10%.

24. Kan ik ook stortkokers, dekzeil of een oploopplank bij de container bestellen?
Nee. Deze dient u zelf te verzorgen of te huren bij een verhuurmaatschappij.

25. Hoeveel sloten heb ik nodig voor een afsluitbare container?
Meestal heeft u genoeg aan 2 sloten. Deze dient u zelf te verzorgen. Een hangslot van 4x3 cm is vaak voldoende.

26. Staat uw vraag er niet bij?
U kunt via het contactformulier uw vragen stellen. Wilt u direct antwoord op uw vraag? Neemt u dan telefonisch contact met onze klantenservice.